مقالات آرشیو خبر ها
ما به جنگجویان غیرتمندی نیاز داریم که ما را به گذشته باشکوه مان بازگردانند

ما به جنگجویان غیرتمندی نیاز داریم که ما را به گذشته باشکوه مان بازگردانند

اینجا دیگر از آن جنگجویان قدیمی خبری نیست؛ از آن بازیکنانی که جنگیدن را دوست داشتند، ستاره‌هایی که برای پیروزی از جان مایه می‌گذاشتند، مهره‌هایی که نفس جنگیدن را می‌شناختند و برای رسیدن به آن در همه میدان‌ها با قدرت حاضر می‌شدند و هرگز خستگی نمی‌شناختند. اینجا مدتی است چهره عوض کرده و هویتی که گم شده، خبری از آن افتخارات قدیمی با ستاره‌های خوش‌تکنیک نیست. مدتی است داستان گم شدن هویت ذاتی یووه تکرار می‌شود، درست مثل فیلمی که از قبل دیدیم، مانند یک فیلمنامه از قبل نوشته شده، فیلمی که پس از داستان کالچوپولی هر سال تکرار می‌شود و موفقیتی که از راه نمی‌رسد، اما با یک چرخش صد و شصت درجه ای همه چیز به یک باره تغییر کرد و دوران باشکوهی شروع شد، دوره ای ده ساله با نه فصل قهرمانی و انبوهی از پیروزی ها و رکوردهای فراموش نشدنی. دوره ای سرشار از غرور قهرمانی، شور افتخار و جشن های پیروزی، دهه ای که هواداران بیانکونری غرق شادی و شعف بودند و طرفداران سایر تیم های ایتالیایی در آرزوی برگزاری یک جشن ساده حتی برای گرفتن یک تساوی مقابل یووه، اما حالا دو سالی ست که بانوی پیر از دوران شکوهمند خود فاصله گرفته، فاصله ای که با ایستادن در رده چهارم لیگ و دور ماندن از هر جامی تلخی آن را دو چندان می کند؛ اما یقینا آنچکه دل هر یوونتوسی را به درد می آورد عدم توجه مدیرانی است که گویی هیچ برنامه ای برای سروسامان بخشیدن به شرایط اسفناک بانوی پیر ندارند.

 

چند سالی ست که تیفوسی ها مشکلات را درک کرده اند و حتی نگرانی های خود را از عدم دقت و برنامه ریزی در آینده نگری سران یوونتوس برای تکرار و ادامه دار شدن دوران باشکوه بیانکونری ابراز داشته اند اما در مقابل هیچ واکنش مثبت و کارسازی را از مسولین باشگاه ندیده اند. و حالا با شرایطی روبرو شده اند که قابل قبول نیست.

 

یووه ای که یک دهه با اقتدار کامل قهرمانی های پیاپی و متعددی را از آن خود می کرد حالا در روزگاری سیاه و تلخ گرفتار شده و چنان در میان انبوهی از مشکلات و سردرگمی ها غرق شده که اگر مدیران باشگاه هر چه زودتر برای بهبود اوضاع راه حلی مناسب، منطقی و در عین حال سریع و اثربخش پیدا نکردند فرو رفتن در این گرداب سیاهی عمیق تر و بازگشت و خروج از آن بس بسیار دشوارتر و دورتر خواهد بود.

 

مطمئنا بانوی پیر برای بازگشت به شرایط عادی ابتدا در چارچوب اجرایی به یک عامل ابتدایی و معمولی یعنی آرامش و تمرکز نیاز دارد و در ادامه اجرای طرح و برنامه ای هدفمند و قوی که بتواند بانوی پیر اروپا را به هماهنگی لازم برای بازگشت به آغاز مقتدرانه پروژه ای جدید و مدرنی که بتواند دوران تازه و پرافتخاری را برای یووه رقم زند، بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

 

اما پیش از اجرای پروژه جدید، امیدواریم که این طرح توسط سران باشگاه به خوبی برنامه ریزی شده باشد تا بتوان به اجرای درست و مناسب آن امید بست!

 

مطمئنا برای موفق شدن و رسیدن به اقتدار همیشگی نیاز به ساختار تیمی ای خواهد بود که تشکیل دهنده آن بازیکنانی باانگیزه و جنگنده ای ست که شجاعت و خواسته مبارزه و تلاش بی وقفه برای رسیدن به موفقیت و پیروزی را با تمام وجود داشته باشند و برای کسب قهرمانی نه تنها خسته و ناامید نشوند بلکه تا کسب و فتح انواع جام های قهرمانی دست از مبارزه و جنگیدن نکشند؛ زیرا یووه به آن دسته بازیکنانی نیاز دارد که هویت سیاه و سفید باشگاه را با تمام وجود حس کرده و برای آن هویت وجودی حاضر به جنگیدن و از خود گذشتگی باشند، همانند همان جنگجویان قدیمی یوونتوس که هرگز تسلیم شدن را جایز نمی دانستند و برای سربلندی تیم محبوب شان دست از تلاش نمی کشیدند.

 

بی شک این یووه و تیفوسی هایش به چنین نیرو و بازیکنانی نیاز دارند که بتوانند از فلسفه و هویت یووه دفاع کرده و برای اقتدار دوباره آن در هر میدانی بجنگند، بازیکنانی که در شرایط فعلی چندان در ترکیب بیانکونری دیده نمیشوند، در میان مهره های کنونی کمتر بازیکنانی را شاهد هستیم که با انگیزه شکست نخوردن راهی زمین شود، معدود چهره های با غیرتی که برای نتیجه و عملکرد تیمی نگرانند همان چند مهره قدیمی و با سابقه ای هستند که یا در پایان این فصل سیاه و یا نهایت یکی دو فصل آینده خداحافظی شان با یووه را شاهد خواهیم بود و این کمبود همان نقص جبران ناپذیری ست که یوونتوس امروزی از آن رنج می برد، درست زمانی که این تیم به جانشینان شایسته و تمام یوونتوسی نیاز داشت مدیران از جذب چنین مهره هایی چشم پوشی کردند و نبود چهره های جوان و آینده سازی که همراه مکتب یووه شناختی از هویت این باشگاه باشکوه ایتالیایی را داشتند؛ دیده شد که با مرور زمان آسیب های سخت و جدی ای را بر کالبد یوونتوس رساندند که حالا دو فصلی ست نتیجه آن را به خوبی نه تنها در نتایج بلکه در عملکرد ضعیف تیم شاهدیم.

 

اما این بار امیدواریم که مدیران طبق گفته خود شرایط را برای اجرای پروژه جدیدشان و اتمام سیاهی این روزها فراهم نمایند و ما شاهد ساخت تیمی همراه با بازیکنان باانگیزه و نیمکتی شایسته و افتخارات و رکوردهایی فراموش نشدنی و همیشگی بانوی پیر دوست داشتنی مان باشیم.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: